A magyarországi SAP nagy gondot fordít arra, hogy a SAP Business One bevezetést végző tanácsadók rendelkezzenek a munkájuk elvégzéséhez szükséges ismeretekkel. Ennek keretében a tantermi oktatásokon és online elérhető tananyagokon, vizsgákon túl folyamatosan szerveznek tanácsadói workshop-okat az újdonságok és aktualitásokról.
A workshop-on személyesen a SAP székházában, az interneten keresztül lehet részt venni. Akinek nincs egyikre sem lehetősége az a felvett videók segítségével ismerheti meg az elhangzottakat. Én viszonylag ritkán veszek részt személyesen, de ma olyan finom volt a pogácsa, hogy azt hiszem, ezen változtatni fogok ;-)
A mai workshop-on Remote Support Platform (RSP) 2.3-as verziójáról és a SAP Business One 8.8-as verziójában megjelent Cockpit & Dashboard eszközökről volt szó.
Ebben a bejegyzésben a mai témák közül az RSP-ről, egy későbbiben pedig a Cockpit & Dashboard-ról írok beszámolót.
Remote Support Platform
Az RSP egy kiegészítő alkalmazás, amely képes a telepített rendszer kondícióját ellenőrizni és akár automatikusan beavatkozni, ha arra van szükség. Az SAP központjában futó szerverek tartják a kapcsolatot az ügyfél oldali installációval és elküldik az ellenőrző, javító scripteket.
A program használata nagy segítség a rendszerint negyedévente érkező nagyobb frissítéseknél is, mert az 1-2 GB-os patchek éjszaka automatikusan letöltődnek a szerverre és a megfelelő időpontban már csak telepíteni kell, ha szükséges.
A monitorozó funkció folyamatosan gyűjti az információkat a rendszerről és e-mailben értesíti a támogatást végző kollégákat, hogy szükség esetén (kevés lemezterület vagy memória, stb.) beavatkozhassanak még a probléma eszkalálódása előtt.
Az RSP telepítése nem kötelező, a SAP Business One-t használó cég szabadon dönthet arról, hogy engedélyezi-e a rendszerének távoli monitorozását vagy sem.
A program penetrációja Magyarországon a legnagyobb a világon. Míg Németországban és az USA-ban 4-5% körüli, addig nálunk megközelíti a 20-25%-ot.
Ez egyrészt a felkészült SAP konzulenseknek másrészt talán annak köszönhető, hogy itt kevésbé aggódnak a cégek attól, hogy az adataikat rosszhiszeműen használnának fel.
Várható fejlesztések
Ahogy egyre több ügyfél használja a szolgáltatást úgy válik egyre fontosabbá, hogy a sok forrásból érkező információkat összesítve lehessen áttekinteni. Várható, hogy az újabb verzió ezen a területen jelentős előrelépést fog hozni.