SAP Business One Infoportál Blog

SAP Business One-ról közérthetően, segítőkészen, őszintén.

SAP Workshop - Remote Support Platform 2.3

2010.12.16. 09:29 SBO.INFO

A magyarországi SAP nagy gondot fordít arra, hogy a SAP Business One bevezetést végző tanácsadók rendelkezzenek a munkájuk elvégzéséhez szükséges ismeretekkel. Ennek keretében a tantermi oktatásokon és online elérhető tananyagokon, vizsgákon túl folyamatosan szerveznek tanácsadói workshop-okat az újdonságok és aktualitásokról.

A workshop-on személyesen a SAP székházában, az interneten keresztül lehet részt venni. Akinek nincs egyikre sem lehetősége az a felvett videók segítségével ismerheti meg az elhangzottakat. Én viszonylag ritkán veszek részt személyesen, de ma olyan finom volt a pogácsa, hogy azt hiszem, ezen változtatni fogok ;-)

A mai workshop-on Remote Support Platform (RSP)  2.3-as verziójáról és a SAP Business One 8.8-as verziójában megjelent Cockpit & Dashboard eszközökről volt szó.

Ebben a bejegyzésben a mai témák közül az RSP-ről, egy későbbiben pedig a Cockpit & Dashboard-ról írok beszámolót.

Remote Support Platform

Az RSP egy kiegészítő alkalmazás, amely képes a telepített rendszer kondícióját ellenőrizni és akár automatikusan beavatkozni, ha arra van szükség. Az SAP központjában futó szerverek tartják a kapcsolatot az ügyfél oldali installációval és elküldik az ellenőrző, javító scripteket.

A program használata nagy segítség a rendszerint negyedévente érkező nagyobb frissítéseknél is, mert az 1-2 GB-os patchek éjszaka automatikusan letöltődnek a szerverre és a megfelelő időpontban már csak telepíteni kell, ha szükséges.

A monitorozó funkció folyamatosan gyűjti az információkat a rendszerről és e-mailben értesíti a támogatást végző kollégákat, hogy szükség esetén (kevés lemezterület vagy memória, stb.) beavatkozhassanak még a probléma eszkalálódása előtt.

Az RSP telepítése nem kötelező, a SAP Business One-t használó cég szabadon dönthet arról, hogy engedélyezi-e a rendszerének távoli monitorozását vagy sem.

A program penetrációja Magyarországon a legnagyobb a világon. Míg Németországban és az USA-ban 4-5% körüli, addig nálunk megközelíti a 20-25%-ot.

Ez egyrészt a felkészült SAP konzulenseknek másrészt talán annak köszönhető, hogy itt kevésbé aggódnak a cégek attól, hogy az adataikat rosszhiszeműen használnának fel.

Várható fejlesztések

Ahogy egyre több ügyfél használja a szolgáltatást úgy válik egyre fontosabbá, hogy a sok forrásból érkező információkat összesítve lehessen áttekinteni. Várható, hogy az újabb verzió ezen a területen jelentős előrelépést fog hozni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: sap sap business one rsp

A bejegyzés trackback címe:

https://sap-business-one.blog.hu/api/trackback/id/tr562519119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.